Trenger du barnehageplass?

Velkommen til å søke barnehageplass i Høietun barnehage. Søknadsfrist for hovedopptaket er 01.mars 2022.

Ønsker du barnehageplass i en trygg og sentral barnehage på Høietun, med skogen og naturen som nærmeste nabo. Er du hjertelig velkommen til å søke barnehageplass hos oss.

Vi er en to avdelingsbarnehage:
Avdeling Larven: med plass til 9 barn i alderen 1-2 år.
Avdeling Sommerfuglen: med plass til 18 barn i alderen 3-5 år.

Vi har et trygt og godt samarbeid på tvers av avdelingene. Overgangen fra liten til stor avdeling er trygg og forutsigbar, da barna blir godt kjent med alle de voksne og avdelingene.

Vi har en trygg og stabil personalgruppe som setter relasjoner, trygghet og omsorg i fokus.
Leken er en stor del av vår hverdag. Leken stimulerer alle sider av barns utvikling, både språklig, sosial, emosjonell, kognitiv og motorisk.

Vi har utvidet kristen formålsparagraf. Som vil si at vi har litt mer fokus på kristne høytider og har ukentlige bibelsamlinger hvor barna blir kjent med bibelhistorier som for eksempel: skapelsen, den barmhjertige Samaritan, den bortkomne sønn osv.

Avdelingene har lekesoner tilrettelagt for ulik form for rollelek, kontruksjonslek - lego og duplo er veldig stas. Ute har vi snekring som en veldig gøy aktivitet.
Vi liker å være kreative sammen med barna, og har et stort utvalg av formingsaktiviteter.

Vi er glad i å lese bøker, og har investert i et stort utvalg av gode barnebøker som blir brukt aktivt.

Vi er ofte på tur i skogen som ligger rett ved barnehagen. Her er det bare fantasien som setter grenser for lek. Med masse boltringsplass, gapahuk hvor vi lager mat på bål. Er det deilig for både store og små med turdager.

Barnehagen ligger i nærheten av Hestevann. På varme sommerdager har vi med mindre grupper opp for å kjøle ned tæsan i vannet. Spennende å utforske liv i vannet.

Barna får servert to måltider i barnehagen om dagen. Vi baker hjemmelaget brød. Samt serverer vi varmmat og turmat. Barna får også servert frukt hver dag.