Nytt testregime 31.01.22 - Barn som nærkontakter

Fra mandag 31.01.22 innfører Kristiansand kommune et nytt testregime. De ansatte i barnehagen tester seg to ganger i uka. Barnehagebarn er utenfor dette testregimet. Om vi får 3 eller flere smittetilfeller på en avdeling, får barna med seg tester hjem som nærkontakter.

• Etter det nye testregimet er det kun de ansatte som skal teste seg to ganger i uka
  • Det er foreldre som bestemmer om barnehagebarn skal teste seg etter det nye testregimet

• Om vi får 3 eller flere smittetilfeller enten barn eller voksne i barnehagen, vil det bestilles inn tester til barn som har vært nærkontakter. Testene tas på dag 1, 3 og 5.
    Testing av barn er en oppfordring, ikke pålagt.

• For hvert smittetilfelle i barnehagen, vil foresatte få beskjed og kan selv velge å teste barna. Man skal også være obs på symptomer.

• Se eget skriv fra Kristiansand kommune
    Nytt testregime for barnehagei Kristiansand (002)